Program tanımlarıGenel Müzikoloji Doktora Programı
Ders İçerikleri
Batıda Edebiyat ve Müzik Etkileşimi
3 Saat/Hafta, T3, 3 Kredi, 10 AKTS
Sahne müziği, orkestra eserleri veya lied formunda kaynak olarak kullanılan edebiyat eserleri ele alınarak değişik kültürlerdeki farklı yorumlar karşılaştırmalı olarak işlenecektir.
Değerlendirme yöntemleri: araştırma ödevi
Önerilen kaynaklar:
Rossiter, Frank R., Charles Ives and his America, George J. Mc Loed Limited, 1975,
Toronto.
Mingotti, Antonio, Gershwin, Eine Bibliographie, Kindler und Schiemeyer Druck GMBH –
1958, München
Osborne, Charles, Wagner and his World, Thames and Hudson Ltd. 1977, London
The traditional Music of Japan Eilborn Classics Replica Edition, Munchen, 1911
Jacobs, Arthur, Orchestral Music, Pon Boks London, 1987
Dent, Edward D., Mozart’s Operas, Oxford Poperbooks, London, 1960
Hill, Ralph, The Symphony, Penguin Boks Ltd, London, 1961
Hill, Ralph, The Concerto, Penguin Boks Ltd, London, 1961
The Encyclopaedia of Musical Masterpieces, David Ewen, Arco Publishing Company New
York
Gustav Mahler-Richard Strauss Correspondence 1888-1911, Herta Blaukopf, The
Universityof Chicago Press, 1980
Wode, Bonnie C., Music in India, Menohar Publications, India, 1987
Griffits, Paul, Modern Music, The Avant gadre since 1945, J.M. Dent and Sons Ltd, 1981
Tippet, Michael, Moving into Aquarius, Paladin Boks, London, 1974
Deppisch, Walter, Richard Strauss, Rowalt Verlag GMBH, Hamburg, 1968
Helm, Everett, Bela Bartok, Rowalt Verlag GMBH, Hamburg, 1965
Stravinsky, in conversation with Robert Craft, Penguin Books Ltd, Middlesex, 1960
Mahler, Alma, Gustav Mahler Memories and Letters, University of Washington Pres,
Seattle, 1975
Rutz, Hans, Schubert, Verlag C. H. Beck München 1952
Blom, Erie, Music in England, Pelican Books, London, 1947
Dersi veren: Prof. Gülper Refiğ
Edebiyat ve Müzikte Oryantalizm
3 Saat/Hafta, T3, 3 Kredi, 10 AKTS
Sahne müziği, orkestra eserleri veya lied formunda kaynak olarak kullanılan edebiyat eserleri
ele alınarak değişik kültürlerdeki farklı yorumlar karşılaştırmalı olarak işlenecektir.
Değerlendirme yöntemleri: araştırma ödevi
Önerilen kaynaklar:
Rossiter, Frank R., Charles Ives and his America, George J. Mc Loed Limited, 1975,
Toronto.
Mingotti, Antonio, Gershwin, Eine Bibliographie, Kindler und Schiemeyer Druck GMBH –
1958, München
Osborne, Charles, Wagner and his World, Thames and Hudson Ltd. 1977, London
The traditional Music of Japan Eilborn Classics Replica Edition, Munchen, 1911
Jacobs, Arthur, Orchestral Music, Pon Boks London, 1987
Dent, Edward D., Mozart’s Operas, Oxford Poperbooks, London, 1960
Hill, Ralph, The Symphony, Penguin Boks Ltd, London, 1961
Hill, Ralph, The Concerto, Penguin Boks Ltd, London, 1961
The Encyclopaedia of Musical Masterpieces, David Ewen, Arco Publishing Company New York
Gustav Mahler-Richard Strauss Correspondence 1888-1911, Herta Blaukopf, The Universityof Chicago Press, 1980
Wode, Bonnie C., Music in India, Menohar Publications, India, 1987
Griffits, Paul, Modern Music, The Avant gadre since 1945, J.M. Dent and Sons Ltd, 1981
Tippet, Michael, Moving into Aquarius, Paladin Boks, London, 1974
Deppisch, Walter, Richard Strauss, Rowalt Verlag GMBH, Hamburg, 1968
Helm, Everett, Bela Bartok, Rowalt Verlag GMBH, Hamburg, 1965
Stravinsky, in conversation with Robert Craft, Penguin Books Ltd, Middlesex, 1960
Mahler, Alma, Gustav Mahler Memories and Letters, University of Washington Pres,
Seattle, 1975
Rutz, Hans, Schubert, Verlag C. H. Beck München 1952
Blom, Erie, Music in England, Pelican Books, London, 1947
Dersi veren: Prof. Gülper Refiğ
Çağdaş Türk Müziği
3 Saat/Hafta, T3, 3 Kredi, 5 AKTS
Cumhuriyet dönemi ile birlikte Türkiye’de gelişen çoksesli batı müziği örnekleri, besteciler
ve yapıtları çerçevesinde analitik ve teorik açılardan ele alınmaktadır. Türk beşleri adıyla
anılan ilk kuşak besteciler ve onları takip eden kuşakların yaratı süreçleri işlenecektir.
Değerlendirme yöntemi: Yazılı ödev.
Dersi veren: Doç. Dr. Hasan Uçarsu
Çağdaş Türk Bestecilerinin Müzik Dili
3 Saat/Hafta, T3, 3 Kredi, 5 AKTS
Cumhuriyet dönemi ile birlikte Türkiye’de gelişen çoksesli batı müziği örnekleri, besteciler ve yapıtları çerçevesinde analitik ve teorik açılardan ele alınmaktadır. Türk beşleri adıyla anılan ilk kuşak besteciler ve onları takip eden kuşakların yaratı süreçleri işlenecektir.
Değerlendirme yöntemi: Yazılı ödev.
Dersi veren: Doç. Dr. Hasan Uçarsu
Bela Bartok ve Türk Müziği Araştırmaları
2 Saat/Hafta, T3, 2 Kredi, 5 AKTS
Bu derste, müzikte 20. yüzyılın ilk yarısını simgeleyen bestecilerden Béla Bartók’un üretimi elverdiğince geniş bir düzlemde ele alınacak, besteleme teknikleri, estetik anlayışı ve dünya görüşü açımlanmaya çalışılacaktır.
Değerlendirme Yöntemi: Yazılı ödev
Önerilen Kaynaklar:
- ANTOKOLETZ, Elliott. The Music of Béla Bartók, University of California Press,
Berkeley ve Los Angeles 1984.
- WİLSON, Paul. The Music of Béla Bartók, Yale University Press, New Haven ve
Londra 1992.
- GİLLİES, Malcolm (ed.) The Bartók Companion, Amadeus Press, Portland –
Oregon 1994.
- BAYLEY, Amanda (ed.) The Cambridge Companion to Bartók, Cambridge
University Press, Cambridge 2001.
Dersi Veren: Doç. Dr. Özkan Manav
Bela Bartok Ankara Konferansları
3 Saat/Hafta, T3, 3 Kredi, 5 AKTS
İlk yarıyıldaki dersin devamı. Bestecinin müziğinin incelenmesi zamandizinsel olarak ya da türlü kavramlar, türlü ses ortamları (çalgısal gruplanmalar) bağlamında sürdürülecektir.
Değerlendirme Yöntemi: Yazılı ödev
Önerilen Kaynaklar: “BARTÓK’UN MÜZİĞİ – 1” dersinde belirtilen kaynaklar.
Dersi Veren: Doç. Dr. Özkan Manav
Mahler Senfonilerinde Halk Edebiyatı
2 Saat/Hafta, T3, 2 Kredi, 5 AKTS
19. yüzyılın 20. yüzyılla birleştiği döneme damgasını vuran Bohemyalı besteci Gustav Mahler, yapıtlarının büyük çoğunluğunda halk edebiyatının zenginliklerinden faydalanmıştır. Bu derste, bestecinin hangi halk edebiyatı ürünlerini ele aldığını ve bu malzemeyi yapıtlarına nasıl harmanladığı incelenecektir.
Dersi veren: Doç. Dr. Hasan Uçarsu
Mahler’de Doğu-Batı Şiiri
2 Saat/Hafta, T3, 2 Kredi, 5 AKTS
19. yüzyılın 20. yüzyılla birleştiği döneme damgasını vuran Bohemyalı besteci Gustav Mahler, yapıtlarının büyük çoğunluğunda halk edebiyatının zenginliklerinden faydalanmıştır. Bu derste, bestecinin hangi halk edebiyatı ürünlerini ele aldığını ve bu malzemeyi yapıtlarına nasıl harmanladığı incelenecektir.
Dersi veren: Doç. Dr. Hasan Uçarsu
Bu dersin amacı çağdaş müzik kuramları ve estetik yönelimleri bestecilerin kaleminden çıkma metinler üzerinden tartışmaktır.
Değerlendirme yöntemi: kuramsal çalışma ve analiz
Kaynaklar:
Stravinski, 6 derste müziğin poetikası
Bussoni, Schetch for a new aesthetic of music
Hindemith, Ses işçiliği
Hindemith, bir bestecinin dünyası
Webern, Yeni müziğe doğru
Schoenberg, Style and Idea
Ernst Toch, Shaping forces in Music
Copland, What to listen for in Music
Roger Sessions, the musical experience of composer, performer, listener
Messiaen, Technique de mon langage musical
Boulez, Orientations
Cage, Silence
Partch, The genesys of music
Dersi veren: Doç. Mehmet Nemutlu
Bu dersin amacı çağdaş müzik kuramları ve estetik yönelimleri bestecilerin kaleminden çıkma metinler üzerinden tartışmaktır.
Değerlendirme yöntemi: kuramsal çalışma ve analiz
Kaynaklar:
Stravinski, 6 derste müziğin poetikası
Bussoni, Schetch for a new aesthetic of music
Hindemith, Ses işçiliği
Hindemith, bir bestecinin dünyası
Webern, Yeni müziğe doğru
Schoenberg, Style and Idea
Ernst Toch, Shaping forces in Music
Copland, What to listen for in Music
Roger Sessions, the musical experience of composer, performer, listener
Messiaen, Technique de mon langage musical
Boulez, Orientations
Cage, Silence
Partch, The genesys of music
Dersi veren: Doç. Mehmet Nemutlu
Mimar Sinan Fine Arts UniversityState Conservatory Musicology Depratment General